

IMGP6142.jpg


***** ENG *****
It was late in the afternoon.
I was just having a walk along the outside part of Hohensalzburg fortress. There was a small church just below the fortress on the hill. I didn't plan to visit this church, I just happened to be here while strolling around.
No expectation at all, but I walked in just to have a look at the inside of the church. And as soon as I walked in, a hymn came straight into my ears.
At first I thought the hymn was played aloud on a radio. It was that perfect and precise.
I quietly walked up to a little altar and looked back. Then I realized that the hymn wasn't by radio. Some people were actually practicing singing hymns in the back of the church with pipe organs.
Of course, the hymn sounded very Christian, nevertheless, such a soothing sound to me. I just stood silent and listened to it for a while. It was a little dark and chilly inside the church; nobody was here except me.
Just when they finished singing the hymn, a nun came out of nowhere. She slowly opened the door and glanced at me without saying anything. I instantly knew that it was the closing time for today and that I was supposed to leave. I walked through the door as quietly as possible and made a little bow to her as I was somewhat feeling so blessed.


***** JPN *****
今日の夕暮れ時のことだった。
ホーエンザルツブルグ城を訪れた後、このお城がある丘から町へとつながる道を一人で歩いていたら道中にポツリと建っている小さな教会を見つけた。 何となくぶらりと歩いていただけだったので、特に目的もなく教会の中だけを少し拝見しようと思い中に足を運んだ。
すると教会の中に入るなり美しい賛美歌が耳に入ってきた。
僕は最初、この賛美歌はラジオのスピーカーから流れてきているものだと思い込んでいた。 それくらいに透き通った音だったのだ。
入口から教会内にあった祭壇まで僕は歩いていき後ろを振り返ってから気づいたのだが、賛美歌は実はラジオからではなく、実際に数人の女性が教会の奥部屋でパイプオルガンの伴奏と一緒に練習をしていたものだった。 その音色はもちろんキリスト教独特のものだったが、ものすごく心地良い音に僕の耳には聞こえた。 僕はしばらくの間 立ったまま賛美歌に耳をかたむけた。 教会の中は薄暗く少しヒンヤリとした雰囲気がただよい 他に誰もいない。
しばらくして賛美歌が終わると、修道女がどこからともなく現れ、入口の戸をゆっくりと開けると僕の方に少しだけ目をやった。 彼女は一言も発しなかったが、閉門の時間なのだと僕は直ぐに察した。
入口のところまで出来る限り音を立てずに歩いていき、彼女に軽く一礼した自分。 この時 何故かとても有難い気持ちでいっぱいだった。


スポンサーサイト


  Leave Your Comment (この記事へコメントする)

















QR
