IMGP0467.jpg

***** ENG *****
The waves in Quequen have just been Okay. The water is very cold and often murky. I wish I had brought my semi-dry wetsuit: it's that cold! Notably, there are three shipwrecks at the beach in Quequen. It's quite an interesting scenery to look at (Sorry, I forgot to take any photos of them.)

The biggest day for surfing was probably when I just arrived in Quequen from Buenos Aires two days ago: it was max 3ft on a set. Unwisely, I was too tired after the dodgy bus-ride and didn't go out to surf then. Ahh.... Speaking of which, local surfers are very friendly to me which is one good thing about here.

***** JPN *****
期待はしていなかったが、ケケンビーチの波はいまいち。 サンパウロに置いてきたセミドライのウェットスーツが必要なくらいに水はかなり冷たくて濁っている。 このビーチで唯一特筆すべき点は、かなり大きな難破船が三隻も波打ち際に座礁していること (これらの写真を撮るのは忘れました)。

波は最大でハラからカタ。 おそらく一番大きなウネリが入ってきていたのは二日前で、それでもセットで 3フィート くらい。 この日はケケンに到着した初日で、バス移動で疲れきっていたので入らなかった。 今思えば入っておくべきだった。。。。
地元サーファーが僕にかなり友好的なのは良いことかな。


IMGP0443.jpg

IMGP0473.jpg


***** ENG *****
Every January for the past four years, I've gone surfing in Taiwan: great waves with warm water there. I miss Taiwan very much now (the picture below was taken last January in Taiwan).

***** JPN *****
この過去四年間は毎年1月になると台湾へ波乗りに行っていたので、今あの国が非常に恋しい。 良い波と良い仲間。 そして台湾の水は冬でも温かい (ちなみに下の写真は昨年の1月に台湾で撮影)。

20100109_Taiwan.jpg


スポンサーサイト


  Leave Your Comment (この記事へコメントする)

















QR