

IMGP1696.jpg


***** ENG *****
Wherever I travel, I love to try some local cuisine, of course.
The above picture shows massala wrapped in a rotti. I think this massala was the mixture of garlic, onion, potato and green chili. I asked my waiter to make it Not Too Spicy.
But it turned out to be Super-Spicy....
I couldn't eat it without chai (also pictured above) as well as two bottles of very sweet mango nectar.


***** JPN *****
どの国を旅しても、僕にとって絶対に欠かせないことがその国の地元料理を食すこと。
上の写真にあるのは マサラ と呼ばれる ニンニク、玉ねぎ、ジャガイモ、青唐辛子 を混ぜたものに ロッティ という ナン を薄くしたものに包んだ料理。 注文したときには ”あまり辛くしないように” と頼んだんだけど
出てきなのは やっぱり ”激辛だったー”
写真にもあるように甘い チャイティー と更に甘いマンゴーネクター二本と一緒じゃないと辛いのが得意じゃない僕には厳しかった。


IMGP1691.jpg


***** ENG *****
This rotti with massala was made by Ali (pictured below). Thank you, Ali !
It was very good, but a little too spicy for me....

***** JPN *****
ちなみに、この マサラ・ロッティ は下の写真に写っている Ali 君 が作ってくれました。 Ali 君ありがとう!
おいしかったけど、ちょっと辛すぎたかな。。。


IMGP1698.jpg




  Leave Your Comment (この記事へコメントする)

















QR
