***** ENG *****
I'm leaving Istanbul tonight by bus for Goreme. You might wonder where Goreme is: I didn't know this town till recently either. Goreme is basically where Cappadocia is (Technically speaking, Goreme is in the Cappadocia region). And if you don't even know what Cappadocia is, just Google it.

***** JPN *****
今晩 夜行バスで イスタンブール から ギョレメ に向かう。 実は僕は最近まで ” ギョレメって何処 ? ” というかんじでこの町を全く知らなかった。 ギョレメ は世界遺産に登録されているあの カッパドキア のある町で、もっと正確にいえば カッパドキア地区 に ギョレメ という小さな町があり僕はそこまでバスで移動する。 ここでまだ ”カッパドキアって何 ? ” と言っている人はグーグル検索してください。


IMGP3304.jpg


***** ENG *****
Since I started this round-the-world trip in July, it's seemed that some kind of curse is sticking around me wherever I travel by bus. The below are the curse:
1) Indonesian Bus 2 (2010/07/31)
2) Bad Luck with Buses? (2010/08/16)
3) Arugum Bay by Bus (2010/08/23)

However, with some advice from my friend Yumemi, most bus companies in Turkey are said to be very reliable and reasonable (I bought my bus-ticket for TRY55.00), and there is no train going directly to Goreme anyway. It's time for me to find out how good or bad my bus will be tonight.

***** JPN *****
僕が今唯一気がかりなのは、7月からこの旅を始めて以来、バスでどこかへ移動するときには決まって何かが起こっているということ (下の過去記事一覧を参照):
1) Indonesian Bus 2 (2010/07/31)
2) Bad Luck with Buses? (2010/08/16)
3) Arugum Bay by Bus (2010/08/23)

しかしながら、僕の友達のユメミ曰くトルコのバスは時間に正確で全く問題なく、尚且つ安いとのこと(僕のバスチケットは 55リラ だった)。 また列車はギョレメまで走っていないので僕には他の選択肢が無い。 何事も経験。 こうなったら乗って自分の目で確かめてみるしかない。


スポンサーサイト


  Leave Your Comment (この記事へコメントする)

















QR