***** ENG *****
We arrived in Aleppo just after 13pm. It took us just over 1 hour from the border to here. Mari and I were very hungry, but we first had to find accommodation for tonight.
Luckily, Mari had a Japanese Lonely Planet with her (I must admit Lonely Planet is convenient at times). According to this Lonely Planet, a hotel called Al-Gawaher is located in the centre of the city, so we went there and checked in for the rooftop without any hesitations. Yes, we will be sleeping on the Rooftop tonight for only SYD250.00 (about JPY450) per night. How exciting is that!

As soon as we dropped our stuff at the rooftop, we went out for lunch in the city. The photos below show the lunch that we had today - Shish Kebab. It was such a large portion for two of us. We ate it all except cucumber in my salad. So delicious!


***** JPN *****
僕らを乗せた バン は アレッポ に午後 13時 ごろに到着。 国境線から約 1時間 かかった。 マリと僕はかなりお腹を空かしていたが、まずは今晩泊まる宿を探すことに。
幸運にも、マリが ” 地球の歩き方 - 中東版 ” を持っていたので、そこに載っている情報をもとに町のほぼド真ん中にある Al-Gawaher というホテルに迷わずチェックイン。 僕は基本 ”地球の歩き方” を持ち歩かずに旅する主義だが、やはりあると便利。 そして僕等がチェックインしたのは個部屋ではなく、なんとホテルの屋上。 一泊 250シリアポンド(約 450円)という破格。 しかも見晴らし最高!!

二人とも荷物をこの屋上に降ろすと、昼食のために町中へ直行。 下の写真は今日の僕らの昼食。 もちろんシシケバブ。 二人分にしてはかなりの量だったけど凄く美味しかったので全てたいらげた。 僕はサラダに入っていた きゅうり だけ残したけど。


IMGP3918.jpg

IMGP3917.jpg


***** ENG *****
As we became so full after lunch, we decided to stroll around the city to burn the calories.


***** JPN *****
昼食後、お腹いっぱいの僕らは町中を少し散策することに。 お腹にある高カロリー(?)のシシケバブを今から消化しなくては。


IMGP3935.jpg

IMGP3948.jpg

IMGP3951.jpg

IMGP3962.jpg


スポンサーサイト


  Leave Your Comment (この記事へコメントする)

















QR