IMGP4060.jpg


***** ENG *****
The above photo shows a falafel sandwich that I had for our dinner.
I'd actually never had this before in my life and I didn't even know the word "Falafel". It was such a good timing for me because my body was dying for some veggies and no meat, not even a tiny piece of it tonight. Then Mari and I accidentally walked into this falafel restaurant tonight.
It was Soooo Gooood !

***** JPN *****
上の写真は今日の晩にマリと僕が食べた ファラフェル のサンドイッチ。
今まで ファラフェル というものを口にしたことも耳にしたことも無かった自分。 ファラフェルとはヒヨコ豆をつぶして揚げた物で(そら豆を混ぜる場合もある?)、タンパク質が非常に高い。 まさに絶好のタイミングだった。 ここ最近ずっと肉、肉、また肉の生活だったので、野菜のみの食事を僕の体が欲していた時に、偶然このファラフェルのお店に僕らは足を運んだのだ。 これは絶品。
無茶苦茶 おいしかったー!


IMGP4064.jpg


***** ENG *****
This boy in the middle of the above photo! He was giving away some fresh falafels to everybody on the street and he gave some to us when we were just passing by. That's how we ended up here tonight. So he was the one who introduced amazing falafel to Mari and me for the first time in our life!
When we thanked him, he simply replied to us: "Welcome!" What a great dinner we had tonight!

***** JPN *****
この写真の真ん中にエプロン姿で写っている男の子! この男の子が できたてのファラフェル をお店を通り過ぎる人たちに無料で配っていたときに、僕らもたまたま近くを歩いていて彼からファラフェルをもらった。 マリと僕はもらったファラフェルを口にするなり、唸った。 彼がいたからマリと僕はこの未知の食べ物に今日始めて出会うことができた。
彼に帰り際 ”Thank you” と言うと、彼は元気に ”Welcome!” と答えた。 素晴らしい晩餐をありがとう!


スポンサーサイト


【管理人のみ閲覧できます】
このコメントは管理人のみ閲覧できます
  Leave Your Comment (この記事へコメントする)

















QR