***** ENG *****
Today is my last day in Damascus and also my last day in Syria actually. Mari, Hideya, Yuto and I - the Quneitra crew - will be heading to Amman, Jordan tomorrow morning. So Hammam, aka the Turkish Bath, must be had before my farewell to this country.

***** JPN *****
実は今日がダマスカス滞在最終日。 言い換えればシリア滞在も今日で最後である。 マリ、ヒデヤ、ユウトと僕(クネイトラに一緒に行ったメンバー)は明日の朝ヨルダンの首都アンマンへ向かう予定。 でもその前にシリアで一つ寄っておきたいところがあった、その名もハンマーム (別名: トルコ式風呂) 。


IMGP4446.jpg


***** ENG *****
What is a Hammam? It's more or less the same as a Japanese sentoh - a big shared bath.
I went to the one in the old town tonight with Yuto. The cost was about SYP400.00 including a soap, a towel and a soft-drink. The staff were quite amusing and friendly as pictured below, though a couple of them tried to touch my private part....

***** JPN *****
ハンマームとは簡単に説明すると日本の大浴場(銭湯)を中東式にしたものといっても過言ではない。
僕はユウトと一緒にダマスカスの旧市街にあるハンマームを訪れた。 値段は 約400シリアポンド で石鹸、タオル、ジュース込みである。 下の写真にあるように、ここのスタッフが愉快でいろいろと笑わせてくれるのはいいのだが、僕の急所を隙があれば触ろうとしてくる。。。。


IMGP4449.jpg

IMGP4451_1.jpg


***** ENG *****
Needless to say, I haven't had a bath since I left Japan (Seriously!). Therefore, I truly enjoyed the Hammam tonight. I even had Yuto wash my back (This is what we do in Japan when going to a sentoh with our mates!) The only pity was, taking my water-proof camera inside wasn't allowed because it was a shared bath. Oh well, that's fair enough.

***** JPN *****
日本を出国して以来、お風呂には全く入っていなかったので、ユウトと僕はお互いの背中を流しあい、かなり楽しい時間を過ごさせてもらった。 銭湯自体も久しぶりだった僕は 1人 でハシャギまくっていた! 唯一残念だったのは、自分の防水カメラをハンマームの中に持ち込めなかったこと。 まぁ共同風呂なので仕方が無いかー。


Next Destination >>>



スポンサーサイト


  Leave Your Comment (この記事へコメントする)

















QR