

***** ENG *****
This is my third visit to Germany (twice on business before) and it's so good to be back here, though it's quite cold and raining in Frankfurt now.

***** JPN *****
これでドイツを訪れるのは三回目 (過去二回は仕事で訪問)。 ドイツはいろいろな意味で僕の大好きな国の一つ。 9月下旬ということもあり天気はあいにくの雨。 そして寒いっ。


IMGP4859.jpg


***** ENG *****
I'm staying at a hostel called Five Elements located super close to Frankfurt's main station and it's cheap enough for European standards: EUR18.00 per night for a 4-bed dormitory.
The photo below was taken from my room as soon as I checked in. All gray sky!

***** JPN *****
今日から滞在するホステルは Five Elements という フランクフルト中央駅近くにあるお値打ちな宿。 お値打ちと言ってもヨーロッパ基準での話で、4人共同部屋 で 一泊18ユーロ。
下の写真は僕の部屋から撮影したフランクフルトの空。


IMGP4863.jpg


***** ENG *****
I'll be staying here for a few days in order to organize my trip in Europe. One thing that I'm really looking forward to is the Oktober Fest in Munich held next week, and the German couple - Julia and Toni - who I met in Sri Lanka will be waiting for my visit there then.

***** JPN *****
これから数日間はフランクフルトに滞在してヨーロッパ滞在中の旅程をじっくりと練る予定。 ここドイツ滞在中どうしても見逃せないことが一つある。 スリランカ滞在中に知り合ったドイツ人カップル Julia と Toni にミュンヘンで再会しビールのお祭り オクトバーフェスト に一緒に足を運ぶことだ。




【元気そうじゃん!】
A happy new year!!
新年のご挨拶メールでBlogの存在知ったわ。楽しそうだなーいいなー。
RSSリーダーに入れといて、羨望のまなざしで見させてもらうよ。
【A Happy New Year!!】
明けましておめでとう~!
南米で体調崩したみたいだけど、今は大丈夫なのかな・・・?無理はしないでね。

New Year's Eve ---> New Year、北米は各地で天候が荒れ荒れでした。東は豪雪、Blizzard、西は雪や大雨。

中西部は... 異様なほどに暖かかった。。。昨日は10度、今日は-7度だよ...。

何はともあれ、無事に北上してね。
Buena viaje

さくら
【A Happy New Year!】
エスキー 明けましておめでとう!元気にしているかなと思いきや、世界旅行に旅立っていたんだね。楽しくブログ読ませてもらっていますよ。日本にしばらくは戻ってこないと思うけれど、体に気をつけて、沢山の素晴らしい思い出を持って帰ってきてくださいね~!
  Leave Your Comment (この記事へコメントする)

















QR
